Over ons

HBB is opgericht door Tessa Glorie, na jarenlang twijfelen of ze deze stap moest zetten. Het idee ontstond al jaren geleden, tijdens gesprekken met collega’s bij de bank, over hoe we onze vaardigheden ook op andere manieren zouden kunnen inzetten. We hebben allemaal ruime ervaring met het analyseren van bankrekeningen en het stellen van de juiste vragen om dossiers compleet te maken.


Tegelijkertijd zien we dat veel junior en medior analisten in de bancaire sector niet goed weten hoe ze de juiste vragen moeten stellen. Daardoor worden klanten vaak overladen met onnodige, ingewikkelde of irrelevante vragen. Dit leidt bij klanten tot verwarring of irritatie, en kan zelfs resulteren in een verkeerd risicoprofiel bij de bank, onnodige reviews of – in het ergste geval – een (onterecht) afscheid van de klantrelatie.


Dat vinden wij zonde, om meerdere redenen. Enerzijds omdat analisten hierdoor hun werk niet op de juiste manier invullen, en anderzijds omdat dit bij klanten tot frustratie en onbegrip leidt.


Precies daaruit is de wens ontstaan om Hulp bij Bankvragen op te richten: om ervoor te zorgen dat de juiste vragen op de juiste manier beantwoord worden. Zodat het proces soepeler verloopt voor u als klant. We helpen u de relevante van de irrelevante vragen te onderscheiden, en nemen u werk en zorgen uit handen. Zo voorkomen we irritatie, en kan iedereen doen waar hij of zij goed in is.


Medewerkers

Tessa Glorie

Tessa is geboren en getogen op een boerderij in Egmond. Van jongs af aan kreeg ze het nuchtere boerenverstand met de paplepel ingegoten – iets wat bij het analyseren van klantgedrag ontzettend waardevol is.


Het KYC-vak (Know Your Customer) bleek dan ook een perfecte match. Bijna negen jaar geleden begon Tessa bij ING, waar ze haar eerste drie jaar als analist werkte. Daarna volgden functies bij andere grootbanken zoals Rabobank en ABN AMRO. Ook deed ze ervaring op bij International Card Services (ICS), en werkte ze bij Achmea via een project van Deloitte.


Ze heeft dus ruime ervaring binnen verschillende financiële instellingen én in uiteenlopende rollen: van Analist tot Teamlead en interim Operational Manager, van zelfstandig schrijven tot het toetsen van werkinstructies op werkbaarheid. Ze gaf workshops, trainde junior analisten in het schrijven van klantvragen, schreef zelf instructies en dacht actief mee over klantscoping bij onderzoeken.


De afgelopen jaren hebben haar een brede en diepe ervaring opgeleverd – precies wat nodig is om u op deskundige wijze te helpen met uw bankvragen.